Co se stalo s Anekronem a plány do budoucna

· 685 words · 4 minute read

Co se stalo? 🔗

Poslední zhruba dva roky jsem systematicky páchal youtuberskou sebevraždu. Když Google oznámil, že začně strkat reklamy i do nemonetizovaných videí, nastavil jsem je všechna jako soukromá. Následně jsem celou tvorbu projel kompresí a vyvěsil na Ulož.to, kde je sice nadále přístupná, ale až po zdlouhavém stahování a samozřejmě bez možnosti komentovat či komentovat. Kanál je jednoduše mrtvý.

Pochopitelně jsem celou dobu věděl, že to takhle dopadne. Už delší dobu chovám silný odpor k takzvaným Big Tech společnostem (Facebook, Amazon, Apple, Microsoft a Google), z nichž poslední jmenovaný je mi zdaleka nejodpornější. Poněkud schizofrenně jsem na něm přitom byl v mnoha ohledech závislý, protože jsem vedle YouTube používal i Google Drive a v neposlední řadě Blogger, na němž původně visel obsah tohoto webu. Vyhodnotil jsem, že negativa plynoucí z tohoto vztahu výrazně převyšují pozitiva a do budoucna se navíc vyhlídky ještě zhoršují, tak jsem se rozhodl neztrácet čas a říznout do živého. Ztráta youtubového Anekronu mě nesmírně mrzí, ale byl to projekt, který už v současné době na takové platformě nemohl úspěšně existovat.

Tohle všechno asi víte, pokud jste mě po odchodu z YT následovali na můj Discord. Jedinou platformu, na které jsem v tuto chvíli aktivní (vyjma Telegramu, který mám výhradně na soukromé konverzace). Na Discordu jsem udělal pár menších streamů a natočil jsem také jedno video na Odysee.

Co se nestane teď? 🔗

Discord streamy už takřka jistě pokračovat nebudou. Vždycky byly spíš z nouze ctnost, platforma se totiž k podobným druhům tvorby moc nehodí a nezřídka různě technicky zlobí, nedá se samozřejmě také ani zdaleka tak optimálně nastavit jako YouTube nebo Twitch. Navíc mě delší mluvení do obrazovky docela psychicky vysává, pravděpodobně proto, že to dělám i v práci. Kvůli tomu mám často spíš strojený projev a nezmůžu se na moc humoru, prostě mě samotného pak nebaví se poslouchat.

Kdybych byl o pět let mladší, rozhodně bych se pokusil rozjet svůj Odysee kanál. Platforma je perfektní a pracuje se mi s ní bez problémů, jen zkrátka na celý proces produkce a postprodukce už nemám dost energie (a opět mi dost připomíná práci). Chuť mi schází zejména proto, že jaksi nemám o čem točit. Nové filmy a seriály mi vesměs ani nestojí za zhlédnutí, natož za reakci a jakkoli mám rád třeba Pána prstenů, přijde mi laciné ho dál ždímat. Co se literatury týče, čtu vesměs česky nevydané knihy v angličtině a publikum bych s tímto druhem obsahu asi moc velké neměl.

Co se stane teď? 🔗

Usoudil jsem, že nejperspektivnější pro mě bude pustit se s větší vervou do vlastní tvorby. Letos mám dva hlavní cíle: dokončit kampaň do tahové strategie The Battle for Wesnoth, na které jsem začal pracovat koncem loňského roku a rozpracovat podklady pro vlastní knihu, dieselpunkovou fantazárnu s pracovním názvem Prstenec. Mimo to bych se ještě rád stihl zúčastnit své oblíbené trojice literárních soutěží Tovaryši kalamáře, Cena Karla Čapka a Vidoucí.

Je mi jasné, že z úhlu pohledu mého bývalého diváka to nejsou zrovna vděčné projekty a lidsky mě to i mrzí, protože jsem měl vždycky rád zpětnou vazbu svých odběratelů a komentátorů. Na druhou stranu se pro mě YouTube tvorba až příliš často stávala prokrastinací, kdy jsem měl pocit, že vyvíjím činnost a dostával jsem hezký šleh dopaminu po každé pozitivní zpětné vazbě. Mezitím mi utíkal čas pracovat na tom skutečně důležitém, z čeho mám opravdu strach. Na vlastních dílech, která chci jednou nabídnout ještě širšímu publiku.

Nad čím přemýšlím? 🔗

Přijde mi každopádně škoda úplně rezignovat na videotvorbu a tak mi v hlavě pořád vrtá jeden nápad. Rád bych atraktivní formou zpracoval kus svého světa Anekronu, podle kterého jsem tento web i někdejší YouTube kanál pojmenoval. Je to docela klasické univerzum se všelijakou havětí od orků přes gnómy až po trpaslíky, ale má zajímavou historii, mýty, náboženství a podobně. Napadlo mě proto sem tam natočit video s mapou v pozadí ve stylu Historie Aragornova rodu, které by se věnovalo něčemu zajímavému z anekronské historie, nebo dokonce i některým dobrodružstvím, které ve světě prožily moje hráčské postavy. Za skoro šest let hraní a bezmála deset let práce na příběhovém pozadí mám materiálu tolik, že bych musel pečlivě vybírat.