Vyšla Legenda o Stínu 5.1: Vlčí válka

· 731 words · 4 minute read

Po čtyřech letech existence Legendy o Stínu dnes vyšlo první velké rozšíření 5.1 s podtitulem Vlčí válka. Přináší velice zásadní změny pravidel, které se dotýkají takřka všech aspektů celé hry. Z důvodů až nečekané náročnosti přípravy nové verze nejsou dosud všechny novinky odladěny a dotaženy do původně plánovaného stavu. Další změny proto budou následovat v nadcházejících menších aktualizacích hry.

TL;DR 🔗

Patříte-li mezi hráče či budoucí hráče Legendy o Stínu a nechcete procházet níže vypsaný kompletní přehled změn, zde se dozvíte, co novinky znamenají pro vás.

  • Nadále již nejsou podporovány osobní deníky vytvořené před verzí 5.1. Před vaší první nadcházející hrou si budete muset sepsat nové.
  • Došlo ke změnám schopností, z nichž mnohé již nově ve hře nenajdete. V takovém případě budou vaší postavě poskytnuty adekvátní schopnosti nové.
  • Přepracován byl systém run. Může se stát, že některé z nich již Legenda o Stínu neobsahuje. I v takovém případě vám budou nahrazeny podobnými.
  • Byly zrušeny Body osudu, prozatím bez náhrady.
  • Změnila se tvorba charakteru. Je třeba postavám vytvořit nový podle aktuálních pravidel, který by měl být pokud možno podobný tomu původnímu.
  • Soubojový systém byl nově vybalancován. Přepracování se dočkala pravidla alchymie i runových umění. Vezměte prosím na vědomí, že již nemusejí fungovat stejně jako v minulosti.
  • Přidány 2 nové regionální mapy. Nyní můžete navštívit Sudihradské království na jihu kontinentu Renna.

Kompletní přehled změn: 🔗

  • Zrušen kalendář a unikátní vlastnosti na základě data narození.
  • Upraven stávající systém vlastností. Pohyblivost vyměněna za Hbitost, Osobnost vyměněna za Moudrost.
  • Přidány nové unikátní vlastnosti: Nezdolnost, Odhodlání, Průbojnost, Osobnost, Zručnost, Šikovnost.
  • Přepracován převodník herních měn.
  • Upraveny rasové statistiky a bonusy.
  • Přidány kultury v rámci jednotlivých ras.
  • Thauf již není samostatnou rasou, nýbrž kulturou trpaslíka.
  • Přepracováno přesvědčování. Nově lze využít každé ze základních vlastností k unikátní metodě přesvědčování.
  • Přidána nová herní mechanika stresu.
  • Přidány osobní cíle.
  • Přepracována pravidla pro sestavování charakteru.
  • Přidána možnost párovat charakterové rysy s vlastnostmi pro zisk zkušenosti.
  • Přepracováno získávání zkušeností, které nyní staví na vlastnostech místo schopností.
  • Přikreslena západní část Sudihradského království.
  • Přidáno 231 nových lokací.
  • Přidány informace o říši, dvoru a šlechtě pro Sudihradské království.
  • Načrtnut návrh Krondolské ligy, která bude do hry přidána v budoucnu.
  • Nově vybalancovány zbraně. Soubojový systém nyní primárně používá dvacetistěnnou kostku z důvodu možnosti jemnějšího škálování zbraní.
  • Načrtnut přehled vzájemných vztahů stávajících říší.
  • Načrtnuta časová linie Anekronu.
  • Alchymie přepracována a rozdělena na jednotlivé školy.
  • Rasy rozděleny dle příbuzenství, které ovlivňuje účinky lektvarů.
  • Načrtnuty skryté atributy zbraní.
  • Připravován systém karet pro soubojový systém (dosud není ve hře).
  • Přepracován systém pro boj zdálky.
  • Částečně přepracovány vlastnosti zbroje.
  • Upravena pravidla pro pohyb.
  • Přidány žetony a akční body pro soubojový systém.
  • Extrahovány nápady ze staršího zápisníku, které budou v budoucnu zahrnuty do hry.
  • Změněna pravidla pro skladbu run.
  • Zrušeny typy božského obsidiánu.
  • Zrušeno runové umění času, prostoru a podstaty.
  • Zrušeny pečeti a pravidla runové skladby.
  • Stanovena nová pravidla runového umění.
  • Odstraněno 22 run a 4 sestavy.
  • Přidáno 20 run.
  • Odstraněno 16 bylinek.
  • Přidáno 21 bylinek.
  • Přidáno 14 živočišných zdrojů.
  • Přidány 4 vzácné zdroje.
  • Odstraněno 15 lektvarů.
  • Přidáno 15 lektvarů.
  • Odstraněna bojová škola Kance (19 schopností).
  • Odstraněno Bylinkářství (19 schopností).
  • Odstraněna Akrobacie (18 schopností).
  • Odstraněny Všeobecné (19 schopností).
  • Odstraněna Ostrovní škola střelby (19 schopností).
  • Přidány Základy boje (11 schopností).
  • Přidáno Mastičkářství (10 schopností).
  • Přidán Pohyb (10 schopností).
  • Přidáno Vzdělání (5 schopností).
  • Přidány Základy střelby (9 schopností).
  • Přidána Silchiméra (4 schopnosti).
  • Nově mohou mít schopnosti variabilní počet úrovní, nikoli vždy 4.
  • Přeformulována politická situace v okolí Šestihradí.
  • Vypuštěn Šílený les a změněn příběh Strážců oštěpu.
  • Vytvořen prototyp nové verze osobního deníku.
  • Elektronické profily budou nově obsahovat changelog.
  • Přechod na model rolling release.

K poslednímu bodu: protože se přes množství změn nepodařilo zcela dosáhnout kýženého výsledku, budou pro Legendu o Stínu vycházet průběžně další aktualizace. Ty budou mít za cíl rozšířit stávající pravidla o koncepty, které byly z časových důvodů vystřiženy a zároveň rozšíří počet schopností, run, lektvarů a dalšího herního obsahu. Postupně též přibydou mapy východní části kontinentu Renna, které byly původně plánovány už pro verzi 5.1. Vezměte prosím na vědomí, že pravidla hry budou i nadále balancována a drobně upravována.

Doufám, že vás bude nová, přepracovaná podoba Legendy o Stínu bude bavit přinejmenším tolik, jako ta původní. Mnohé z úprav se soustředily na hráčský komfort, takže nemohu než doufat, že budete spokojeni. Update se také nesl ve znamení zjednodušování složitých herních mechanik a vypouštění zbytečného, hráči nepoužívaného obsahu, což snad dále pomůže zlepšit váš zážitek.

Vydání dosud nepojmenované verze 5.2 předběžně čekejte okolo roku 2023.