Po čtyřech letech existence Legendy o Stínu dnes vyšlo první velké rozšíření 5.1 s podtitulem Vlčí válka. Přináší velice zásadní změny pravidel, které se dotýkají takřka všech aspektů celé hry. Z důvodů až nečekané náročnosti přípravy nové verze nejsou dosud všechny novinky odladěny a dotaženy do původně plánovaného stavu. Další změny proto budou následovat v nadcházejících menších aktualizacích hry.
TL;DR 🔗
Patříte-li mezi hráče či budoucí hráče Legendy o Stínu a nechcete procházet níže vypsaný kompletní přehled změn, zde se dozvíte, co novinky znamenají pro vás.
- Nadále již nejsou podporovány osobní deníky vytvořené před verzí 5.1. Před vaší první nadcházející hrou si budete muset sepsat nové.
- Došlo ke změnám schopností, z nichž mnohé již nově ve hře nenajdete. V takovém případě budou vaší postavě poskytnuty adekvátní schopnosti nové.
- Přepracován byl systém run. Může se stát, že některé z nich již Legenda o Stínu neobsahuje. I v takovém případě vám budou nahrazeny podobnými.
- Byly zrušeny Body osudu, prozatím bez náhrady.
- Změnila se tvorba charakteru. Je třeba postavám vytvořit nový podle aktuálních pravidel, který by měl být pokud možno podobný tomu původnímu.
- Soubojový systém byl nově vybalancován. Přepracování se dočkala pravidla alchymie i runových umění. Vezměte prosím na vědomí, že již nemusejí fungovat stejně jako v minulosti.
- Přidány 2 nové regionální mapy. Nyní můžete navštívit Sudihradské království na jihu kontinentu Renna.
Kompletní přehled změn: 🔗
- Zrušen kalendář a unikátní vlastnosti na základě data narození.
- Upraven stávající systém vlastností. Pohyblivost vyměněna za Hbitost, Osobnost vyměněna za Moudrost.
- Přidány nové unikátní vlastnosti: Nezdolnost, Odhodlání, Průbojnost, Osobnost, Zručnost, Šikovnost.
- Přepracován převodník herních měn.
- Upraveny rasové statistiky a bonusy.
- Přidány kultury v rámci jednotlivých ras.
- Thauf již není samostatnou rasou, nýbrž kulturou trpaslíka.
- Přepracováno přesvědčování. Nově lze využít každé ze základních vlastností k unikátní metodě přesvědčování.
- Přidána nová herní mechanika stresu.
- Přidány osobní cíle.
- Přepracována pravidla pro sestavování charakteru.
- Přidána možnost párovat charakterové rysy s vlastnostmi pro zisk zkušenosti.
- Přepracováno získávání zkušeností, které nyní staví na vlastnostech místo schopností.
- Přikreslena západní část Sudihradského království.
- Přidáno 231 nových lokací.
- Přidány informace o říši, dvoru a šlechtě pro Sudihradské království.
- Načrtnut návrh Krondolské ligy, která bude do hry přidána v budoucnu.
- Nově vybalancovány zbraně. Soubojový systém nyní primárně používá dvacetistěnnou kostku z důvodu možnosti jemnějšího škálování zbraní.
- Načrtnut přehled vzájemných vztahů stávajících říší.
- Načrtnuta časová linie Anekronu.
- Alchymie přepracována a rozdělena na jednotlivé školy.
- Rasy rozděleny dle příbuzenství, které ovlivňuje účinky lektvarů.
- Načrtnuty skryté atributy zbraní.
- Připravován systém karet pro soubojový systém (dosud není ve hře).
- Přepracován systém pro boj zdálky.
- Částečně přepracovány vlastnosti zbroje.
- Upravena pravidla pro pohyb.
- Přidány žetony a akční body pro soubojový systém.
- Extrahovány nápady ze staršího zápisníku, které budou v budoucnu zahrnuty do hry.
- Změněna pravidla pro skladbu run.
- Zrušeny typy božského obsidiánu.
- Zrušeno runové umění času, prostoru a podstaty.
- Zrušeny pečeti a pravidla runové skladby.
- Stanovena nová pravidla runového umění.
- Odstraněno 22 run a 4 sestavy.
- Přidáno 20 run.
- Odstraněno 16 bylinek.
- Přidáno 21 bylinek.
- Přidáno 14 živočišných zdrojů.
- Přidány 4 vzácné zdroje.
- Odstraněno 15 lektvarů.
- Přidáno 15 lektvarů.
- Odstraněna bojová škola Kance (19 schopností).
- Odstraněno Bylinkářství (19 schopností).
- Odstraněna Akrobacie (18 schopností).
- Odstraněny Všeobecné (19 schopností).
- Odstraněna Ostrovní škola střelby (19 schopností).
- Přidány Základy boje (11 schopností).
- Přidáno Mastičkářství (10 schopností).
- Přidán Pohyb (10 schopností).
- Přidáno Vzdělání (5 schopností).
- Přidány Základy střelby (9 schopností).
- Přidána Silchiméra (4 schopnosti).
- Nově mohou mít schopnosti variabilní počet úrovní, nikoli vždy 4.
- Přeformulována politická situace v okolí Šestihradí.
- Vypuštěn Šílený les a změněn příběh Strážců oštěpu.
- Vytvořen prototyp nové verze osobního deníku.
- Elektronické profily budou nově obsahovat changelog.
- Přechod na model rolling release.
K poslednímu bodu: protože se přes množství změn nepodařilo zcela dosáhnout kýženého výsledku, budou pro Legendu o Stínu vycházet průběžně další aktualizace. Ty budou mít za cíl rozšířit stávající pravidla o koncepty, které byly z časových důvodů vystřiženy a zároveň rozšíří počet schopností, run, lektvarů a dalšího herního obsahu. Postupně též přibydou mapy východní části kontinentu Renna, které byly původně plánovány už pro verzi 5.1. Vezměte prosím na vědomí, že pravidla hry budou i nadále balancována a drobně upravována.
Doufám, že vás bude nová, přepracovaná podoba Legendy o Stínu bude bavit přinejmenším tolik, jako ta původní. Mnohé z úprav se soustředily na hráčský komfort, takže nemohu než doufat, že budete spokojeni. Update se také nesl ve znamení zjednodušování složitých herních mechanik a vypouštění zbytečného, hráči nepoužívaného obsahu, což snad dále pomůže zlepšit váš zážitek.
Vydání dosud nepojmenované verze 5.2 předběžně čekejte okolo roku 2023.